https://dinside.dagbladet.no/reise/endr ... e/75623829
Avgång 15.00, ankomst 10.00 i bägge huvudstäder.
I tillegg kommer rundreisepassasjerene i land til et tidspunkt som passer bedre til butikkenes åpningstider i København og Oslo. Dermed blir det lettere å gjennomføre både shopping og en lunsj i land før skipet returnerer fem timer seinere. Möjligt, men kan ju hädanefter glömma att åka från Oslo på ett möte med en konsult i Ørestad, som jag ofta gjorde när jag arbetade i Jernbaneverket.
Ny DFDS-tidtabell Oslo - København
Re: Ny DFDS-tidtabell Oslo - København
Förstår DFDS tänk gällande tidtabellsändringen.
Det måste finnas avsevärt fler sk kryssningspassagerare än affärsresenärer som ska tillbaka med vändande båt. Som kryssningspassagerare föredrar åtminstone jag att promenera i stan när det är öppet i butiker och annat. Som affärsresenär kan det knappast ens spela en marginell roll om den disponibla tiden infaller mellan 10 och 15 eller 9 och 14.
Däremot kan man undra om man kan locka någon norsk nöjespassagerare att kryssa Oslo-Frederikshavn med båtbyte där efter midnatt. Stoppet i Frederikshavn känns vara enbart för frakten.
Det måste finnas avsevärt fler sk kryssningspassagerare än affärsresenärer som ska tillbaka med vändande båt. Som kryssningspassagerare föredrar åtminstone jag att promenera i stan när det är öppet i butiker och annat. Som affärsresenär kan det knappast ens spela en marginell roll om den disponibla tiden infaller mellan 10 och 15 eller 9 och 14.
Däremot kan man undra om man kan locka någon norsk nöjespassagerare att kryssa Oslo-Frederikshavn med båtbyte där efter midnatt. Stoppet i Frederikshavn känns vara enbart för frakten.
Re: Ny DFDS-tidtabell Oslo - København
Nu jämförde jag inte med 9-14 utan det förpandemiala 10-16.30. Och Obs! att dagskryssningsresenärer kan gå ombord igen redan 13.00, om de fått nog. Och för affärsresenären är fem timmar i Frihamnen inte tillräckligt, då de flesta konsultföretag ligger i Ørestad.Marre wrote: ↑16 Mar 2022 16:36 Förstår DFDS tänk gällande tidtabellsändringen.
Det måste finnas avsevärt fler sk kryssningspassagerare än affärsresenärer som ska tillbaka med vändande båt. Som kryssningspassagerare föredrar åtminstone jag att promenera i stan när det är öppet i butiker och annat. Som affärsresenär kan det knappast ens spela en marginell roll om den disponibla tiden infaller mellan 10 och 15 eller 9 och 14.
Däremot kan man undra om man kan locka någon norsk nöjespassagerare att kryssa Oslo-Frederikshavn med båtbyte där efter midnatt. Stoppet i Frederikshavn känns vara enbart för frakten.