Amorella på Helsingfors

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
Post Reply
Trossen
Posts: 224
Joined: 11 Feb 2022 22:43

Amorella på Helsingfors

Post by Trossen »

Någon som hört hur beläggningen ser ut för Amorella på Helsingforslinjen nu i sommar?

Om beläggningen är god torde ju Viking inte ha något större intresse av en snabb försäljning. Har för den delen inte heller hört ett ord om att det pågår några intensiva ansträngningar för att sälja henne. Det borde, givet att beläggningen är god, inte vara optimalt att bara köra varannandagstrafik med Gabriella på den linjen.
User avatar
Mumin
Posts: 155
Joined: 13 Feb 2022 06:23

Re: Amorella på Helsingfors

Post by Mumin »

Jag var på Tallinnkryssning midsommarhelgen och det kom massor med bilar från Amorella när hon lade till i Helsingfors, det var jättefullt på dagskrýssningen till Tallinn och det stod massor med bilar och väntade på att få åka till Stockholm den kvällen.

Tyvärr har jag inte fått ihop den reseberättelsen jag hade tänkt, bilder har jag. Båten är fin, klassisk, väl skött och personalen superb. Jag åt en jättegod räksmörgås i cafeet, nej jag åt två när den var så god. Pre-order shopping fungerade perfekt, garaget på däck 5 är idealiskt.
I väntan på nästa båtresa...
Trossen
Posts: 224
Joined: 11 Feb 2022 22:43

Re: Amorella på Helsingfors

Post by Trossen »

Jag nöjer mig med bilderna!! :D :D Lägg gärna ut!

Låter som att Amorella går bra nu under sommarmånaderna. Helt rätt beslut att sätta in henne där om man nu nu tror på Helsingforslinjen och dess utveckling på sikt
User avatar
Mumin
Posts: 155
Joined: 13 Feb 2022 06:23

Re: Amorella på Helsingfors

Post by Mumin »

Bilderna är problemet. Jag läser och skriver endast med mobiltelefonen och har bilderna sparade på den. Har jag försökt, har jag misslyckats...

Jag kommer att försöka igen under veckoslutet.
I väntan på nästa båtresa...
Post Reply