Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

Risberg wrote: 15 May 2022 20:13
Mumin wrote: 15 May 2022 17:29 Jag håller helt med dig. Jag tycker hon ser som ny redan riktigt gammal ut.
Och därmed automatiskt vackrare? :o
Hvilken idiotisk kommentar av mig! Jag lyckades läsa helt som inte. :oops: :roll:
User avatar
Mumin
Posts: 155
Joined: 13 Feb 2022 06:23

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Mumin »

:lol:

Den var bra! Men kanske hon ändå är trevlig att åka med. En vacker dag kommer jag nog att testa.
I väntan på nästa båtresa...
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

I sommar har MARKO POLO, TOM SAWYER och ROBIN HOOD gått till Klaipéda (tillsammans fem ggr/vecka),
HUCKLEBERRY FINN, NILS DACKE, ROBIN HOOD och PETER PAN gått till Świnoujście,
samtliga TT-färjor gått ill Rostock och
samtliga TT-färjor, med undantag av MARKO POLO, gått till Travemünde.

Idag börjar hösttitdtabellen och NILS HOLGERSSON avgick just mot Świnoujście. Det ser ur som om ROBIN HOODs femte veckotour till Klaipéda upphör.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

MARCO POLO naturligtvis, inte MARKO POLO :oops: (Det var den inchartrade kroatiska färja, som TR-Line satte in på Trelleborg – Rostock, som hette MARKO POLO.)
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

Nya lustigheter i TT-Lines tidtabell. Ikväll är det NILS DACKE som går till Klaipéda och imorgon går både PETER PAN och NILS HOLGERSSON till Świnoujście; PETER PAN på morgonen och NILS HOLGERSSON på eftermiddagen.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

Just nu har TT bägge sin största färjor insatta på Trelleborg – Świnoujście-leden; NILS HOLGERSSON på väg till Świnoujście och PETER PAN på väg till Trelleborg.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

Efter att ingen TT-färja gått till Świnoujście ifjor efter torsdag kväll är insatsen i det nya året ganska stor: NILS HOLGERSSON gick dit imorse 7.30, ROBIN HOOD går dit ikväll 22 och HUCKLEBERRY FINN imorgon bitti kl 7.
Post Reply