TT Karlshamn - Trelleborg

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
Post Reply
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

TT Karlshamn - Trelleborg

Post by Risberg »

Eftersom detta forum plötsligt har blivit tekniskt dysfunktionellt, och vissa trådar inte längre går att posta nya inlägg i, blir jag tvungen att starta en ny:

Mottog svar från TT-Line (se https://www.fartygssidan.se/viewtopic.php?p=3070#p3070)

Sehr geehrte Herr Risberg,

vielen Dank für Ihre Nachricht.

Selbstverständlich können wir Ihrer Argumentation nachvollziehen, jedoch bitten wir um Ihr Verständnis, dass es keine Möglichkeit der Buchung für die Strecke Trelleborg Karslhamn Trelleborg
anbieten.
Diese Strecke wir von uns nicht angeboten.

Mit freundlichen Grüße / Best regards
i. A. Stefanie
Passenger Department
TT-Line GmbH & Co. KG
Zum Hafenplatz 1
23570 Lübeck-Travemünde
info@ttline.com
www.ttline.com


Jag förstår inte riktigt hvarför jag skulle ha förståelse för det, särskilt när de fortfarande inte svarar på hvarför!
User avatar
/jes
Posts: 196
Joined: 10 Feb 2022 22:04
Location: Lidingö/Bettna

Re: TT Karlshamn - Trelleborg

Post by /jes »

Svaret är i mina ögon enkelt:
1. Passagerarunderlag saknas, tåg snabbare och avgår varje timme. Nördar åker bara en gång, inga pengar att tjäna.
2. Inrikes trafik innebär momspliktig försäljning både biljetter och försäljning ombord. Mera administration.
3. Möjlighet att skippa Karlshamn om inte frakt finns bokad. Spara bunker.

Enklast är väl att bege sig till Karlshamn och fråga snällt befälet om att få åka med. 😀
User avatar
St David
Posts: 109
Joined: 13 Nov 2022 18:02

Re: TT Karlshamn - Trelleborg

Post by St David »

Håller helt med Jes svar på Risbergs frågor.

En dagstur för att beskåda, Listerlandet, Bornholm och framförallt Österlen från havet, kan vara attraktiv.
Men för en 6h resa krävs ett bättre ombordutbud änn en enkel kafeteria.
Jämfört med TTs tyska inrikestrafik, med riktig restaurant, bar och drygt bara halva tiden att slå ihjäl.

Sen behövs nog också en avgång någerlunda mitt på dagen så folk kan ta sig till från Trelleborg resp Karlshamn
då det blir en slags rundresa land + båt.

Ja det är för mycket förutsättningar för att möjliggöra en nichprodukt.
Post Reply