Holland Norway Line
Re: Holland Norway Line
VikingGlory, kan Du inte vidareförmedla desamma nyheter som i theferryforum.com?
Re: Holland Norway Line
Planerna på nybygge är tydligen skrotade, eller åtminstone lagda på is.
Re: Holland Norway Line
Dette virker bare useriøst og lite forutsigbart. MIN mening er at dette er slutt - og da stiller vel Tallink i samme kø som Eemshaven som kreditor til et konkursbo. Aldri hørt på make til bingo - «kanskje kan avganger kanselleres…»
Re: Holland Norway Line
Synes likevel at det er en merkelig oppførsel fra Eemshavens havn. Å forlange at rederiet selv skal bygge sitt fergeleie, særlig siden der tydeligvis var et fergeleie, som de har kunnet bruke til nu. Dette minner om Stena Line i Varberg. Varberg gjorde detsamme, og så flyttet Stena Line til Halmstad. Og nu flytter HNL til Emden (kortvarig til Cuxhaven). Men det er klart at de vil jo tape passasjerer fra Nederland, men kanskje få noen tyskere, som de ellers ikke ville ha fått. I forhold til Kiel er de jo fremdeles på "riktig" side Elbe og Hamburg.
Re: Holland Norway Line
Ny vändning. ROMANTIKA provar läge i Ijmuijden. Åtskilligt attraktivare destination för norrmän än Eemshaven.
¨
¨
Re: Holland Norway Line
Hamnbytet pekas ut som en direkt orsak, men jag undrar hur det egentligen sett ut med paxantalet …
https://www.nrk.no/sorlandet/holland-n ... 1.16535843
https://www.nrk.no/sorlandet/holland-n ... 1.16535843
Re: Holland Norway Line
Man skriver att man haft knappt 400.000 passagerare och man borde ha hunnit med i storleksordningen 450 avgångar.
Det blir väl ca 800-900 per resa och man räknade väl egentligen inte med mer än så?
Båten kan dock synas för stor för ändamålet.
Det blir väl ca 800-900 per resa och man räknade väl egentligen inte med mer än så?
Båten kan dock synas för stor för ändamålet.