Holland Norway Line
Posted: 11 Mar 2023 15:54
viewtopic.php?p=2328#p2328
viewtopic.php?p=2329#p2329
viewtopic.php?p=2341#p2341
viewtopic.php?p=2346#p2346
Detta är ett citat från theferryforums.com:
...The shipping company Holland Norway Lines (HNL) may soon switch to Emden. Moorings are scarce in Eemshaven, so scarce that the ferry has not been able to start a few times. Authorities confirm the negotiations, for Emden that would be a huge upgrade... .
Hvad står det egentligen? Att kajplatsen för ROMANTIKA är för trång för färjan? Det kunne ju förklara att hon "slitit sig" och skadat ett annat fartyg (de låg väl för nära hvarandra p.g.a. platsbrist?).
viewtopic.php?p=2329#p2329
viewtopic.php?p=2341#p2341
viewtopic.php?p=2346#p2346
Detta är ett citat från theferryforums.com:
...The shipping company Holland Norway Lines (HNL) may soon switch to Emden. Moorings are scarce in Eemshaven, so scarce that the ferry has not been able to start a few times. Authorities confirm the negotiations, for Emden that would be a huge upgrade... .
Hvad står det egentligen? Att kajplatsen för ROMANTIKA är för trång för färjan? Det kunne ju förklara att hon "slitit sig" och skadat ett annat fartyg (de låg väl för nära hvarandra p.g.a. platsbrist?).
Hvis de flytter til Emden forsvinner jo en del av poenget med ruten (i tillegg til at de må skifte navn), å komme direkte fra Norge til Be-Ne-Lux. Det er dog et godt stykke å kjøre fra Hirtshals till Be-Ne-Lux, og også Kiel ligger på gal side av Elbe. Så det mangler ikke konkurrenter på norsk side, mer på nordvesteuropeisk side.bj.and wrote: ↑11 Mar 2023 14:16 For å følge litt opp tråden med Holland Norway Lines; Poster den her da dette dreier seg om «Romantika» og hvordan driften av Tallink kan komme til å se ut fremover. Kan ikke tenke meg at Tallink drømmer om en retur både for «Silja Europa» og «Romantika» sånn umiddelbart.
Det er også stor konkurranse nå på Sør- og Vest Norge. Fjord Line satser stort fra Kristiansand fra juni med opptil fem daglige avganger i hver retning Kristiansand-Hirtshals i høysesong. På toppen av dette leverer Color Line et kjemperesultat for 2022 med en digitalisert, effektiv og moderne drift:
https://www.colorline.no/om-oss/presses ... ine-i-2022
https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/5Bj ... soer-norge
Det er med andre ord hard konkurranse. Høye priser for 2-døgnscruise fyller heller ikke opp båten. Til sammenligning kommer du billigere ut fra Sør-Norge om du tar tog tur-retur Oslo på beste klasse og tar cruise med enten DFDS til København eller Color Line til Kiel. Dessuten har disse rederiene mange kampanjer nå i lavsesong der du faktisk kan få gratisbilletter.
Frakt-kundene trenger mest av alt gunstig og forutsigbar transport. Det har de ikke fått den siste tiden hos Holland Norway Lines.
MIN mening er at dette blir veldig tøft. Hva tenker dere?