Havila bokar inte ToR-resor

Samtalsämne som inte passar in i någon annan kategori? Här pratar vi om allt från hamnar till fritidsbåtar.
Post Reply
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Havila bokar inte ToR-resor

Post by Risberg »

Jag tänkte testa Havilas nya fartyg, när det sista levererats, i december, och höll därför på att boka HAVILA POLLUX Trondheim - Tromsø, HAVILA CAPELLA Tromsø - Trondheim, HAVILA POLARIS Trondheim - Hammerfest & HAVILA POLARIS Hammerfest - Trondheim, men underströk att detta var att betrakta som en sammanhängande resa, och att jag förutsatte att om de, t.ex. p.g.a. en ännu mer försenad leverance av en av de två sista eller av andra orsaker (hittills har ju Havila uppfyllt mindre än 12% av sina förpliktelser enligt avtalet med Det Kgl. Samferdselsdepartement sedan avtalsstart 1. januari 2021), inställde en av dessa tourer så var alla mina tourer att betrakta som inställda och återbetalbara. Men ack nej, för Havila var detta fyra separata resor, så även om t.ex. HAVILA POLARIS till Hammerfest ställdes in komme jag inte att få fem øre tillbaka för den då omöjliggjorda resan med HAVILA CASTOR från Hammerfest.

Det dummaste av allt är, och det är Havila tyvärr inte ensamma om bland reseföretag, att man skyller på sina egna bokningssystem! Så det är alltså AI (Artificial Ignorance) som helt har tagit över nu. :x :roll:
Post Reply