DIALOGMistluren wrote: ↑17 Aug 2023 09:57Vilka har fått erbjudandet?
-SMS till de 200 som ändå stod först i kön och snart skulle få plats på ordinarie turer?
Det är naturligtvis Gotladsbolagets ansvar att nå ut med erbjudandet tills det är fyllt.
Värdelöst och ganska taktlöst att försöka nyttja situationen till reklam för nästa års samarbete. Tyvärr är det nog så att monopolet leder till arrogans och inkompetens. Inte på SJ-nivå förstås, men ditåt.
Klart att man hade kunnat hyra in en färja med relevant kapacitet om kompetens och vilja funnits.
G=Gotlandsbolaget
X=Föreslagna rederier i tråden ovanför
G: Hej, det är från Gotlandsbolaget. Vi måste få hyra en av era färjor.
X: Hur lång charter då?
G: En vecka eller så.
X: Så kort tid?
X: När då?
G: Nu!
X: ???
G: Drotten måste på varv och vi är helt fullbokade
X: Våra färjor är också helt fullbokade. Det är ju sommarens största resehelg. Vi måste tänka på vårt anseende bland kunderna. Vi kan inte skylla på att vi chartrat ut en färja till Gotlandsbolaget.
G: Men våra kunder är ståkhålmare (stockholmare) med viktiga arbeten och hus på Gotland. Inte resenärer vilka som helst.
Ministrar och politiker med sina familjer. Vi kan inte behandla dem som vanliga människor.
X: Vi är ett seriöst företag och kan inte lämna våra kunder i sticket. Maskinskada måste kunderna acceptera men att hyra ut och våra egna kunder får problem. Det är inte seriöst.
Varför har inte skeppsvarven vid Östersjön torrdockor med kapacitet 200-250 meter lediga när det är högtryck på resandet? Kanske något rederi ringer…