Bildgåta

Här kan vi dela med oss av gamla minnen, bilder och historier!
User avatar
Mumin
Posts: 155
Joined: 13 Feb 2022 06:23

Re: Bildgåta

Post by Mumin »

Som vanligt har jag knappast en aning 😂

Men jag ser fram emot rapporter från vår chefredaktör när han är ute och reser 👍
I väntan på nästa båtresa...
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Bildgåta

Post by Risberg »

Mumin wrote: 03 Apr 2022 08:36 Som vanligt har jag knappast en aning 😂

Men jag ser fram emot rapporter från vår chefredaktör när han är ute och reser 👍
Man tackar för den smickrande tituleringen!

Men gammaldags som jag är, meddelar jag mig endast genom vykort, när jag reser – ingen annan kontakt under resan.

När jag kommer hem borde jag däremot kunna rapportera såväl från en kryssning med Hurtigrutens SPITSBERGEN från Bergen till skotska öar, Manx, Belfast och Glasgow, en fram-och-åter-resa med Corsica Ferries Toulon - Mallorca som från en flodkryssning med LOIRE PRINCESSE på Loire - såvida jag inte testar covid19-positivt när jag skall gå ombord på SPITSBERGEN, för då går hela resan åt helvete......
User avatar
Mumin
Posts: 155
Joined: 13 Feb 2022 06:23

Re: Bildgåta

Post by Mumin »

Jag önskar en trevlig och säker resa!
I väntan på nästa båtresa...
marea baltica
Posts: 11
Joined: 19 Mar 2022 20:15

Re: Bildgåta

Post by marea baltica »

This picture looks like Wittower Fähre in North Rügen, just before 1994, until when both previous train ferries “Wittow” (1896) and “Bergen” (1911, initially named "Jasper von Maltzahn", which apparently replaced older ferry “Jasmund”) operated.

Narrow gauge (750mm) train route Bergen auf Rügen - Altenkirchen was active with connecting ferries between 1896-1968.

Inner gauge for vechicles on board the ferry max ca 3 m (extrnal width ca 5.4-5.8m?).

Wishing you a great trip! :)
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Bildgåta

Post by Risberg »

Couldn't be more correct! Picture taken in 1993.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Bildgåta

Post by Risberg »

Bildgåta 7 – kanalbildgåta 1

Hvilken kanal i hvilket landskap?

Image
marea baltica
Posts: 11
Joined: 19 Mar 2022 20:15

Re: Bildgåta

Post by marea baltica »

Göta Canal in Tåtorp, in the centre of Central Sweden

The direction of the picture is towards the east, coming from lake Vänern and just before arriving to lake Viken.
It seems to be pretty much the highest point of Göta canal.

I would guess the picture was taken from the bridge of MS Wilhelm Tham (1912)? Picture from the ‘80s?
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Bildgåta

Post by Risberg »

marea baltica wrote: 10 May 2022 04:13 Göta Canal in Tåtorp, in the centre of Central Sweden

The direction of the picture is towards the east, coming from lake Vänern and just before arriving to lake Viken.
It seems to be pretty much the highest point of Göta canal.

I would guess the picture was taken from the bridge of MS Wilhelm Tham (1912)? Picture from the ‘80s?
Incredible! Tåtorp, yes, highest point, yes, taken from the bridge deck of the WILHELM THAM, yes, but to the aft, så we had just left Viken, 1982, yes. Och landskapet är således Västergötland.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Bildgåta

Post by Risberg »

Bildgåta 8 – kanalbildgåta 2

Hvilken kanal i hvilket land? (Här godkänns tre alternativ för land)

Image
marea baltica
Posts: 11
Joined: 19 Mar 2022 20:15

Re: Bildgåta

Post by marea baltica »

“Ser ut som Rysland (river boats, vegetation, glass frames), but it’s too neat and clean,” was the first impression of seeing the picture. :|

But there exists a canal that fits to both conditions: Saimaa canal between Saimaa lake and Vyborg. Situated in Karelia, built during the 19th century Tzar times, rented in full length by Finland and widened during Soviet Union times.

The picture seems to be taken in the Särkijärvi/Iskrovka lock, looking towards the east. Perhaps during early 90’s (or late 80’s)?

There’s a pretty cool video of travelling the canal (the lock in the picture is at 0:33 of the total 1min:38sec video length):
https://vayla.fi/en/transport-network/w ... imaa-canal
Post Reply